Skip to main content

хистерезисна крива

Хистерезисната крива представлява намагнитването на материала в зависимост от това, в колко силно магнитно поле е поставен. Тази крива представлява затворен симетричен контур. В представлението "Пеперудите са всъщност изтребители" я използваме като графично описание, което ще помага за етапите на промяна в персонажа. Елегантна раздяла в девет стъпки.

Суперстъклензмей
В устата ми хиляди парченца смях Натрошени Разбити зъби Водата спря Секунда въздух Смях. До понеделник, а?


Пред мивката – „Houston, we have a problem”
Та седя си и бъркам из помията – малко като Жак-Ив Кусто в неговата мръсна подводница – и търся парцали от предишната пяна. А там плуват корички, обелки от лук и някакви стари целувки. „Houston, we have a problem.” Все едно, не мога да ти вдигна, защото са ми мокри ръцете. Пак го натискаш да звъни телефона. НЕ МОГА ДА ВДИГНА, СЕГА МИЯ ЧИНИИ!!! Ебаси.


Търкауета
Аз съм ток. Подавам си ръка.Здрасти - аз съм най бавната светкавица на света.Преебавка съм..Аз съм остро главоболие.

Балансиране
Като сипвам, все разливам по покривката, както мразиш най-сериозно и ми дърпаш шибания чайник, ще се изгоря, ти казвам. Стаята си я избрах сама, не гледа към паркинга, не виждам колата, не ми дреме, кранът капе малко, не ми дреме. Единичната стая е по скъпа обче.

Две минути преди/след събуждане
Да, добре съм, благодаря.А като не ти се спи, опитай да ядеш, аз ям, ям всичко, което е в хладилника, на хладилника или се опита да пропълзи около него. Ето, нищо ми няма. Трябва да си измия зъбите. Момент така. Мий си зъбите, излизай – виж се с хора, лъскай – това ще те отпусне, пий – ако трябва, не ми се обаждай и всичко ще е наред.Както казах, съм добре.

Долна мъртва точка
Имахме една снимка заедно с Винсент, някъде около Коледа. Правена е на24-ти декември - облачно, температура около 10 градуса, късно следобед мистралът се усилва до почти 30 м/сек.Той е седнал на стол пред кафето, облечен в черен анцуг Aдидас, главата му е бинтована, не се е бръснал поне от две седмици. Зад него съм аз – права и леко наведена над рамото му – облечена съм в прогорения си пуловер и една смешна шапка, от двете страни на главата си съм вдигнала и държа отрязаните му уши, които ми бяха накапали пуловера. Двамата се смеем.

Стартиране
Без теб съм по-скъпа, значи ли това, мили мой, че ти си моето намаление? Сезонно отстъпление? Сгрешен шев или пропуснато копче?
Tuning
Ще ми махаш от кея, не плачи – голямо момче си вече. А аз от вчера съм свръхзвукова. Стартирам ниско, завивам рязко, прекалено бърза съм за теб, зайо. Смея се след теб и пея след теб, пия и пуша след теб. Ще чуеш сърцето ми – бас от прозорците на селско Бe Ем Ве. Прекалено силно бие за теб. Приятен ден, скъпи

Пеперудите са всъщност изтребители
Леко и меко е сърцето ми – не спира. Като миксер е. Сузуки. Вкарва яко обороти, на завоя има куки.Дишам асфалта на 3 000 градуса. Гледам уморено в земята. Сипвам лед в чашата. Целувам си пръстена – за късмет.Целуваш ме мене –ураган с пеперудени крила.Дават ни по новините.Шубе такова... виде ли сега, че пеперудите са всъщност изтребители.

Comments

flummo said…
великанско!

Popular posts from this blog

ОСТАЛГИЯ - авторски театрален проект

  "ОСТАЛГИЯ" - авторско представление Участници: Огнян Голев – актьор  Теодора Дончева – художник  Павел Терзийски – музикант Текст и постановка: Огнян Голев Там където хората не говорят за миналото си, то привидно не съществува, нещо като измислена (фалшива) амнезия. Как обаче това рефлектира върху взаимоотношенията между поколенията. Защо бленуваната промяна не настъпва, след като се борим да сме свободни? Какво трябва да направим, че да сме щастливи там където сме родени в ситуация на животинска борба за оцеляване?  Защо е нужно да се кланяме на измислени от нас богове, като Топлофикация? Къде съм аз в това, което ми предначертават, там където аз решавам живота си? Пространство за гледни точки по тези въпроси дава експериментален театрален проект Осталгия. Една история за времето на възможностите. Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерство на Културата. Проект ОСТАЛГИЯ  е седми авторски проект на Сдружениет

"Butterflies are jet-fighters actually" project

 „Пеперудите са всъщност изтребители” Авторски мултижанров пърформънс на Сдружение „По действителен случай” Награди - Hаграда "Икар" 2009 за дебютна Ирина Дочева Голева - Номинация "Икар" 2009 за авторска музика на живо на Александър Даниел За проекта Преминаването по линията на една раздяла е темата на театралният опит "Пеперудите са всъщност изтребители" и въпросът който вълнуваше екипа е: по какъв начин човек изминава целият път до изплуването и колко енергия му е нужна за да не заседне в безкраен цикъл. В този случай разглеждаме раздялата като процес с ясно отличими фази разпределени във времето и линията която го описва най-добре е хистерезисната крива, по тази крива е построено и представлението. Анонс Между моноспектакъла и концерта, представлението е концентрат от силна поезия и неподправена емоция, поднесени с много хумор. "Елегантната раздяла в девет стъпки" (подзаглавие на спектакъла) разказва з